Målinger af brugernes tilfredshed med Aula
Aula måler regelmæssigt brugernes tilfredshed med løsningen. Resultaterne af brugertilfredshedsmålingerne indgår som værktøj i arbejdet med at prioritere videreudviklingen af Aula. Det gælder både den tekniske videreudvikling og andre tiltag – fx hjælp til anvendelse og organisering i kommunerne.
Brugertilfredshedsmålingerne foregår på flere niveauer:
- I samarbejde med analysevirksomheden Epinion måler Aula tilfredsheden blandt forældre og medarbejdere i både skoler og i dagtilbud. Disse undersøgelser finder som udgangspunkt sted efter hver ny opdatering.
- Som led i KOMBITs generelle strategi for brugertilfredshedsmålinger måler Aula hvert halve år tilfredsheden blandt systemansvarlige og supportberettigede medarbejdere i kommunerne.
- I samarbejde med interesseorganisationer foretager Aula målinger blandt primære interessenter – fx skolelederne. Disse målinger sker ad.hoc og efter aftale med interesseorganisationerne.
- I forbindelse med prioritering og tilpasning af opdateringer foretager Aula målinger blandt interessentgrupper vedrørende specifikke moduler og funktioner i Aula. Typisk foretages disse målinger blandt deltagere i Aulas Danmarkspanel. Målinger foretages efter behov.
Resultaterne af målingerne bruges aktivt i forbindelse med blandt andet prioriteringer og præsenteres for styregrupper og faggruppen for at give dem det bedste udgangspunkt for at kunne vælge, hvordan Aula-projektet skal bruges sine ressourcer, og hvordan Aula skal videreudvikles.
Som udgangspunkt offentliggøres alle resultater af brugertilfredshedsmålinger. Du kan finde resultaterne i spalten til højre.