Support og serviceydelser
Supportydelser
Hver kommune er selv ansvarlig for at yde Aula support til elever, forældre og medarbejdere på kommunens skoler. Derfor skal hver kommune have besluttet og implementeret deres egen supportorganisation lokalt på den enkelte skole.
Med udgangspunkt i pilotkommunernes erfaringer har vi derfor opstillet en række spørgsmål, som alle kommuner bør gennemgå. De kan være med til at identificere eventuelle oversete huller i supportorganisationen ved at sikre, at relevante personer er klædt på til at varetage opgaven. I finder spørgsmålene og erfaringerne fra pilotkommunerne her.
Hvem skal I kontakte?
Det er vigtigt at kommunens supportorganisation både har taget hensyn til, hvordan fejl håndteres og gives videre til Netcompany samt at kommunen selv kan varetage support i forbindelse med spørgsmål omkring brug og anvendelse.
Vær derfor opmærksom på følgende i forbindelse med indmelding af fejl:
Tekniske fejl og spørgsmål til anvendelse: Supporten håndterer udelukkende tekniske fejl og spørgsmål til anvendelse og behandler ikke ønsker til videreudvikling. Det er kun de supportberettigede i kommunen, som kan indmelde fejl og henvende sig med hjælp til anvendelse.
Ændringsønsker: Hvis der i kommunen er forslag til ændringer i Aula, skal projektlederen samle det ind på tværs af kommunens institutioner og sende det videre til KOMBIT.
Skema og widgets: Ved fejl på skema og widgets, skal I altid tage fat i jeres skema- eller widgetleverandør. Skema og widget-leverandørerne får hjælp af Netcompany til at sætte deres løsning op og teste den i AULA, så den lever op til AULAs sikkerhedskrav mv. Hvis leverandøren ikke kan få den fornødne hjælp af Netcompany, skal leverandøren – uden at ulejlige kommunen – kontakte KOMBIT på drift@kombit.dk.
Fejl ved login: Der skal rettes henvendelse til STIL, hvis der er tale om Uni login. Hvis der er tale om fejl i forbindelse med Context Handler og Idp, skal kommunens IT-afdeling kontaktes.
Serviceydelser
Serviceydelser som fx log udtræk, indlæsning af institutioner, oprettelse af hjemmesider, ændringer til IdP-opsætning mv., skal bestilles direkte hos Netcompany. Bestillingen skal foretages af den kommunale administrator ved at tilgå Aulas administrationsmodul og under Indstillinger vælge modulet ”Servicekatalog”. Herefter kan den ønskede ydelse vælges og bestilles fra en dropdown-menu, som viser en oversigt over Netcompanys servicekatalog.
Ved bestillingen af en serviceydelse vil I få oplyst pris for den bestilte ydelse (DKK ekskl. moms) samt hvornår I kan forvente sagen løst. Hvis I har spørgsmål til jeres bestillingen skal I være velkomne til at kontakte aula.implementering@netcompany.com.
OBS. Hvis I ikke tidligere har anmodet om en service hos Netcompany, vil I blive kontaktet på den e-mail I har angivet i bestillingen for at få oplysninger til e-fakturering.