Nye muligheder i Aula efter denne weekend
Denne weekend – 2. dec. 2022 – 3. dec. 2022 – bliver Aula opdateret til version 2.6. Opdateringen byder på en lang række forbedringer og rettelser.
Blandt de vigtigste ændringer i denne opdatering er:
- Det bliver fremover muligt at redigere og slette en afsendt besked i Aula, så man selv kan rette fejlen, hvis man fx har sendt en besked til den forkerte modtager eller opdager en fejl i en afsendt besked. Slettede og redigerede beskeder vil dog fortsat kunne ses af kommunens administrator.
- I browserversionen af Aula er søgefunktionen i beskedmodulet udvidet, så det nu bliver nemmere at finde de beskeder man søger. Fremover vil man således blandt andet kunne søge i beskeder på baggrund af datointerval, opretter af samtale, deltagere af samtale og vedhæftet indhold
- Det bliver nu muligt at finde en række nye typer lister, og listerne er blevet nemmere at skrive ud i en pæn version. De nye lister i Aula er telefonliste, fotoliste, fødselsdagsliste og afkrydsningsliste.
- Opslag i Aulas overblik vil fremover blive sorteret efter redigeringsdatoen fremfor oprettelsesdatoen. Det skal gøre det nemmere for brugerne at få et brugbart overblik.
- Hvis man er typen, der lader sig stresse over de røde mærker, der fx fortæller, hvor mange ulæste beskeder man har i Aula, er der nu hjælp at hente. Det bliver nemlig fremover muligt nemt at rydde alle notifikationer, som man har liggende i Aula. Der kan ryddes notifikationer fra følgende menupunkter: overblik, kalender, beskeder, komme/gå, galleri og dokumenter.
Aula utilgængelig i ca. 12 timer
På grund af opdateringen vil det ikke være muligt at logge på Aula fra fredag den 2. dec. 2022 kl. 22:00 til lørdag den 3. dec. 2022 kl. ca. 10:00.
Når Aula åbner lørdag, kan der være beskeder, man ikke kan søge frem via Aulas søgefunktion, selvom man godt kan læse dem i beskedmodulet. I løbet af søndagen vil dette komme til at fungere igen.
Hvem beslutter udviklingen af Aula?
Aula bliver opdateret ca. tre gange om året med ny funktionalitet eller forbedringer af eksisterende funktionalitet. Indholdet af opdateringerne af Aula bliver besluttet af den kommunale styregruppe på baggrund af anbefalinger fra Aulas faggruppe.
Beslutninger om prioriteringer bliver besluttet ud fra parametre, som tilfredsheden med de enkelte moduler af Aula, modulernes strategiske prioritering og pris. Designet og implementeringen af funktionerne bygger på data indhentet fx gennem test, brugertilfredshedsmålinger og workshops. Du kan læse mere om prioriteringer af ændringer på aulainfo.dk her